Az autómentésre nem lesz szükség, ha felkészíti járművét a télre
Az autómentésre lerobbant, karambolos, rosszul felkészített járműveknél van szükség. Az Ön autója melyik kategóriába sorolható?
A tél minden autósnak extra feladatokat tartogat. A téli felkészítést nem lehet megúszni, ha a hideg hónapok alatt szeretne az autós biztonságban vezetni. Elég egy kis könnyelműség és az autó fogja bánni.
A téli felkészítésből egy valami biztosan nem maradhat ki, ez pedig a gumiabroncsok cseréje. Az évszakos gumik használata a balesetmentes közlekedést szolgálja.
Mikor kell új gumit rakni a járműre?
A téli gumikat a téli évszakhoz kapcsoljuk, de az igazság az, hogy akkor kell őket felszerelni, amikor a hőmérséklet 7 fok alá csökken. A hazai éghajlaton az október és április közötti időszak a téli abroncsok fő szezonja. A hidegebb idővel megérkezik a csapadék is, ami hatással van az autóst érő kihívásokra.
Miért kell új gumit rakni a járműre?
Érdekes tény, hogy hazánkban a téli gumi használata nem kötelező. Ilyen abroncs nélkül azonban az autós kihívja maga és a járműve ellen a téli évszak minden kellemetlenségét.
A felelősségteljes sofőr csakis úgy ül volán mögé, hogy a járműve amennyire lehet, alkalmazkodott az időjárási körülményekhez. Erre egy nyári abroncs sajnos nem képes. Tartós hideg idő esetén a nyári abroncsoknak a garázsban a helyük, nem az autón.
Mit tud egy jó téli autógumi?
Az első, téli gumiabroncsot egy finn gyártó készítette el 1934-ben. Ekkor még csak a teherautóknak volt téli gumija, azonban a növekvő igényekre a gyártó is reagált. 1936-ban megérkeztek a személyautókra tervezett téli gumik.
A Continental szintén sokat tett azért, hogy a téli évszakban, hideg körülmények között biztonságosan haladhassanak a járművek. A brand termékeinek gyártását hosszadalmas kutatás és fejlesztés előzte meg.
A téli abroncs több jellemzőt tekintve is különbözik a nyári változattól. Egyrészt a téli gumik alapanyaga, ami szilikátot is tartalmaz, másrészt pedig a felülete tér el a nyári abroncsokétól. A hideg az egyszerű abroncs anyagát merevebbé teszi, ám a téli típusok anyaga rugalmas marad és kiváló hatékonysággal teszi a dolgát 7 fok alatti hőmérsékleten, akár mínusz 20 fokon is.
A téli gumi futófelületének kiképzése több bemetszést tartalmaz, barázdáltabb külsővel rendelkezik. Erre természetesen azért van szükség, hogy az abroncsok tapadása kielégítő legyen. Azon kívül, hogy jobb tapadással futnak az utakon, a barázdáltabb gumik előnyét jelenti az a tulajdonság is, hogy a vizet, latyakot gyorsabban tudják elvezetni.
A hideg időre tervezett gumik keskenyebb és magasabb formát kaptak. A keskenyebb és magasabb abroncs az út felületére jobban tud kapcsolódni és azon megmaradni.
Mivel jár, ha nincs vagy nem elég jó a téli gumi?
A nem megfelelő tulajdonságokkal vagy minőséggel gyártott gumik egyenes utat jelentenek a balesetek felé.
A nyári abroncsokon közlekedő autó felett könnyebben el tudja veszteni az uralmát sofőr. Az autó kormányzása nehezebbé válik, mert a gumik nem tudnak úgy tapadni se az útra, se a megfagyott, csapadékos felületre, ahogyan az elvárható lenne.
A féktávolság kritikus nagyságúra nő, a balesetek valószínűsége ezzel párhuzamosan növekszik. A gumik gyorsabban kopnak, többet kell rájuk költeni. Nem csoda, ha az autó fának ütközik, árokban köt ki vagy belecsúszik egy előtte haladó járműbe.
A hasonló balesetekhez gyakran hívnak darus autómentést, ami magasabb költséget jelent az ügyfélnek. Egyértelmű, hogy a téli abroncsokon spórolni nagyon nem éri meg. Ön se tegye, inkább szánjon időt és költséget az autó tökéletes, évszakos felkészítésére!