Az autómentésre nem lesz szükség, ha felkészíti járművét a télre

Az  autómentésre lerobbant, karambolos, rosszul felkészített járműveknél van szükség. Az Ön autója melyik kategóriába sorolható?

A tél minden autósnak extra feladatokat tartogat. A téli felkészítést nem lehet megúszni, ha a hideg hónapok alatt szeretne az autós biztonságban vezetni. Elég egy kis könnyelműség és az autó fogja bánni.

A téli felkészítésből egy valami biztosan nem maradhat ki, ez pedig a gumiabroncsok cseréje. Az évszakos gumik használata a balesetmentes közlekedést szolgálja.

Mikor kell új gumit rakni a járműre?

A téli gumikat a téli évszakhoz kapcsoljuk, de az igazság az, hogy akkor kell őket felszerelni, amikor a hőmérséklet 7 fok alá csökken. A hazai éghajlaton az október és április közötti időszak a téli abroncsok fő szezonja. A hidegebb idővel megérkezik a csapadék is, ami hatással van az autóst érő kihívásokra.

Autómentés, darus autmómentés

Miért kell új gumit rakni a járműre?

Érdekes tény, hogy hazánkban a téli gumi használata nem kötelező. Ilyen abroncs nélkül azonban az autós kihívja maga és a járműve ellen a téli évszak minden kellemetlenségét.

A felelősségteljes sofőr csakis úgy ül volán mögé, hogy a járműve amennyire lehet, alkalmazkodott az időjárási körülményekhez. Erre egy nyári abroncs sajnos nem képes. Tartós hideg idő esetén a nyári abroncsoknak a garázsban a helyük, nem az autón.

Mit tud egy jó téli autógumi?

Az első, téli gumiabroncsot egy finn gyártó készítette el 1934-ben. Ekkor még csak a teherautóknak volt téli gumija, azonban a növekvő igényekre a gyártó is reagált. 1936-ban megérkeztek a személyautókra tervezett téli gumik.

A Continental szintén sokat tett azért, hogy a téli évszakban, hideg körülmények között biztonságosan haladhassanak a járművek. A brand termékeinek gyártását hosszadalmas kutatás és fejlesztés előzte meg.

A téli abroncs több jellemzőt tekintve is különbözik a nyári változattól. Egyrészt a téli gumik alapanyaga, ami szilikátot is tartalmaz, másrészt pedig a felülete tér el a nyári abroncsokétól. A hideg az egyszerű abroncs anyagát merevebbé teszi, ám a téli típusok anyaga rugalmas marad és kiváló hatékonysággal teszi a dolgát 7 fok alatti hőmérsékleten, akár mínusz 20 fokon is.

A téli gumi futófelületének kiképzése több bemetszést tartalmaz, barázdáltabb külsővel rendelkezik. Erre természetesen azért van szükség, hogy az abroncsok tapadása kielégítő legyen. Azon kívül, hogy jobb tapadással futnak az utakon, a barázdáltabb gumik előnyét jelenti az a tulajdonság is, hogy a vizet, latyakot gyorsabban tudják elvezetni.

A hideg időre tervezett gumik keskenyebb és magasabb formát kaptak. A keskenyebb és magasabb abroncs az út felületére jobban tud kapcsolódni és azon megmaradni.

Autómentés, darus autmómentés

Mivel jár, ha nincs vagy nem elég jó a téli gumi?

A nem megfelelő tulajdonságokkal vagy minőséggel gyártott gumik egyenes utat jelentenek a balesetek felé.

A nyári abroncsokon közlekedő autó felett könnyebben el tudja veszteni az uralmát  sofőr. Az autó kormányzása nehezebbé válik, mert a gumik nem tudnak úgy tapadni se az útra, se a megfagyott, csapadékos felületre, ahogyan az elvárható lenne.

A féktávolság kritikus nagyságúra nő, a balesetek valószínűsége ezzel párhuzamosan növekszik. A gumik gyorsabban kopnak, többet kell rájuk költeni. Nem csoda, ha az autó fának ütközik, árokban köt ki vagy belecsúszik egy előtte haladó járműbe.

A hasonló balesetekhez gyakran hívnak darus autómentést, ami magasabb költséget jelent az ügyfélnek. Egyértelmű, hogy a téli abroncsokon spórolni nagyon nem éri meg. Ön se tegye, inkább szánjon időt és költséget az autó tökéletes, évszakos felkészítésére!

További bejegyzéseink

A felkészülés és az autómentés árak

A felkészülés és az autómentés árak

A felelős autós közlekedés része, hogy mindig van egy vészforgatókönyv. Mutatjuk, mire érdemes figyelni és mit érdemes tudni az autómentés árát illetően! Az autómentés létfontosságú szolgáltatás, amelyre bármikor szükség lehet, ha úton vagyunk. Mindannyian szeretjük...